بسته بندی مرغ

بسته بندی مرغ

بسته بندی مواد غذایی به خصوص فرآورده های گوشتی به دلیل فسادپذیر بودن آن ها امری ضروری می باشد که با بسته بندی صحیح، محصولات در مقابل آسیب های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محفوظ می مانند. همچنین بسته بندی مرغ سبب بازار فروش بهتر، سادگی در مصرف و تازگی محصول خواهد شد.

گوشت مرغ به دلیل پروتئین بالا، کالری پایین و جویدن راحت و هضم آسان یک ماده غذایی بسیار مفید محسوب می شود اما غیر اشباع بودن چربی مرغ باعث شده تا فساد حاصل از اکسیداسیون در آن صورت بگیرد.

در زمان های گذشته پیش از وجود تکنولوژی بسته بندی، مرغ بدون بسته بندی عرضه می شد که مشکلات زیادی را همچون آلودگی اولیه مرغ در وان های آب و یخ، آلودگی ثانویه توسط دست کارگران، افزایش جذب آب در مرغ، تقلب در ذبح غیرقانونی و کاهش کیفیت محصول نهایی و … ایجاد می کرد.

با پیشرفت صنعت بسته بندی، ماشین سازی مسائلی دستگاه های بسته بندی مرغ را بدون هیچ گونه کپی برداری از نمونه های خارجی به دست مهندسان پرتوان ایرانی طراحی و تولید کرده است که به صورت تمام اتوماتیک است و قابلیت بسته بندی مرغ به صورت کامل و قطعه شده را دارد.

بسته بندی مرغ روش های مختلفی دارد از جمله این روش ها می توان به بسته بندی اوررپ برای نگهداری مرغ در زمان کوتاه، بسته بندی با اتمسفر حاوی 100 درصد Co2 برای نگهداری در مدت زمان طولانی تر مرغ، سیستم خلاء و بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده به سبب افزایش ماندگاری مرغ، همچنین استفاده از فیلم های پلیمری و فیلم های خوراکی حاوی عوامل ضد میکروبی اشاره کرد.

با بررسی های انجام گرفته به نظر می رسد بسته بندی با اتمسفر اصلاح شده (MAP) به دلیل حفظ رنگ محصول، جلوگیری از رشد میکروبی و کاهش مقدار خونابه در بالا بردن میزان ماندگاری مرغ در بین سایر روش ها کارآمدتر است. البته تحقیقات برای یافتن روش بسته بندی با کیفیت تر و با قیمت پایین تر همچنان ادامه دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *