تغییرات فناوری بسته بندی

تغییرات فناوری بسته بندی در گذشته و حال و آینده

تغییرات فناوری بسته بندی در گذشته و حال و آینده

صنعت بسته بندی از “بسته بندی” به یک تجربه امروزی تبدیل شده است. امروزه، مصرف انواع محصولات بسته بندی در حال توسعه است. مصرف کنندگان، خرده فروشان و تولیدکنندگان مواد غذایی به دنبال راه حل های بسته بندی تازه تر و راحت تر هستند. که حداقل تأثیر مخرب را بر محیط زیست داشته باشد.

دنیای مواد غذایی و بسته بندی با فناوری دیجیتال به سرعت در حال تکامل است. ماتول پاتل، COO و CMO، مایکروسافت هند، اخیراً در یک سمینار رهبری که توسط Tetra Pak India در Gurgaon برگزار شد. اظهار داشت: “تحول دیجیتال به مارک ها اجازه می دهد تا برای کارمندان توانمند سازی، تعامل مشتری، بهینه سازی عملیات و تبدیل محصولات فراهم کنند.

هر مصرف کننده، در واقع یک مصرف کننده دیجیتال است. لیبی کوستین، VP بازاریابی جهانی، تترا پک آسیای جنوبی، آسیای شرقی و اقیانوسیه، در رویدادی که 30 سال از تولید این برند را در هند برگزار می کند. گفت: “تعداد دستگاه های بیشتری نسبت به انسان به اینترنت متصل هستند.”

شرکت ها دائماً در تلاشند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند. تا رفتار مصرف را تجزیه و تحلیل کرده و تجربه خرید آنها را ارتقا دهند. همانطور که انقلاب صنعتی تولید مواد غذایی را دگرگون کرد. فناوری دیجیتال نیز نحوه تولید، رشد و مصرف مواد غذایی را دگرگون می کند.

اتوماسیون و هوش مصنوعی از اجزای حیاتی سیستم غذایی به ویژه در کشورهایی با سرعت بالا در شهرهای مختلف مانند هند در سال های آینده خواهد بود.

لیبی کوستین اضافه کرد، بسته بندی هوشمند شامل یک کد QR پویا، مواد سازگار با محیط زیست در CAGR 5 درصد رشد می کند. و احتمالاً تا سال 2020 به یک صنعت 40 میلیاردی تبدیل خواهد شد.

دیجیتالی شدن مطمئناً به شدت بر صنعت غذا و نوشیدنی تأثیر می گذارد. با در اختیار داشتن 75 درصد از مصرف کنندگان تلفن همراه، پیش بینی می شود که میزان پذیرش باند پهن تا سال 2020 بیش از 4 برابر رشد کند.

هند سریعترین رشد بازار تلفن های هوشمند در جهان است. بنابراین زمینه برای ظهور سیستم های غذایی مبتنی بر جمعیت فراهم می کند.

تقاضا برای راحتی و پایداری منجر به افزایش تعداد بسته های مقوایی در صحنه شده است. بسته های مقوایی قابل چاپ هستند، مصرف روغن را کاهش می دهند و از پلاستیک سبک تر هستند. و در نتیجه هزینه سوخت کمتری دارند. و البته، آنها چند برابر بیشتر از سایر بسته بندی ها سازگار با محیط زیست هستند.

تغییرات فناوری بسته بندی تغییرات فناوری بسته بندی

 

چرا هزاره ها برای صنعت بسته بندی حیاتی هستند؟

نسل وای به عنوان نسل هزاره نیز شناخته می شود. در این نسل تولد افراد از دهه 1980 آغاز شده و در دهه 2000 به پایان رسیده است. که این تاریخ در ایران مصادف با آغاز دهه 60 تا اول دهه 80 است. استفاده از برنامه های دیجیتال در این نسل بسیار پر رنگ تر از نسل های قبلی است.

هزاره ها نه تنها تأثیر زیادی در صنایع غذایی و آشامیدنی دارند. بلکه تصمیم گیری های مربوط به غذا در خانواده ها، با در نظر گرفتن آنها انجام می شود. جف فروم ، سخنگوی مستقر در ایالات متحده و نویسنده “بازاریابی به هزاره ها” ، مشاهده کرد که نسل جوان بر مصرف کنندگان مسن تأثیر می گذارد.

به گفته جف، مصرف کننده در آینده بدون نیاز به پرداخت حق بیمه به دنبال بسته بندی بهتر و سالم است. بنابراین راه را برای نوآوری صرفه جو تر هموار می کند. او بینش کمی در مورد چگونگی آماده سازی صاحبان نام تجاری برای نیازهای رو به رشد مصرف کنندگان طی چند سال آینده ارائه می دهد.

تحقیقات فروم نشان می دهد که 80٪ از هزاره ها معتقدند “بسته بندی” در تصمیم گیری برای خرید محصولات خرده فروشی مواد غذایی متوسط تا بسیار مهم است. علاوه بر این، مصرف کنندگان هزار ساله هنگام برداشتن یک محصول بسته بندی شده از قفسه به دنبال پنج ویژگی اصلی می گردند: نوع طراحی آن، حمل آسان، سهولت استفاده، امکان آب بندی دوباره و سازگاری با محیط زیست.

بنابراین، برای جلب توجه و بخشی از به روزرسانی های وضعیت آنها، مهم است که مارک ها نیز رفتارهای مسئولانه ای داشته باشند. و به طریقی که با مشتریانشان نسل جدید طنین انداز است ارتباط برقرار کنند.

 

تغییرات فناوری بسته بندی

تغییرات فناوری بسته بندی

 

افزودن ارزش محصول

صنعت بسته بندی مهمترین تحول در سال های گذشته را تجربه کرده است. از شیر و بستنی و آب میوه گرفته تا مواد غذایی فرآوری شده همه چیز در بسته بندی های کاغذی موجود است. شرکت ها دریافته اند که بسته بندی برای اینکه بتواند در بین رقبا برجسته شود، باید به محصول ارزش افزوده دهد.

پیش از منحنی زندگی، دستگاه بسته بندی کارتن کاغذی تترا پک فوق العاده ترین اختراع در تمام دوران ها بوده است.

توسعه بسته تترا پک و فناوری بسته بندی آسپتیک امکان از بین بردن منبع زنجیره سرد برای توزیع و ذخیره سازی را فراهم کرد. که دسترسی قابل توجهی در دورترین نقاط کشور و حتی خارج از کشور افزایش می یابد.

این می تواند به عنوان مثال شیر را برای ماه ها بدون یخچال تازه نگه دارد. صدها محصول وجود دارد که به لطف این بسته بندی ها مدت ماندگاری طولانی تر است.

انستیتوی تکنسین های مواد غذایی و آکادمی علوم مهندسی سلطنتی سوئد، فناوری بسته بندی آسپتیک را مهمترین نوآوری در بسته بندی مواد غذایی قرن بیستم خوانده اند. و این، سیستم بسته بندی Tetra Pak را به یکی از موفق ترین اختراعات سوئد در تمام دوران ها تبدیل کرده است.

ماده اصلی در بسته های Tetra Pak مقوا است که ثبات، استحکام و صافی سطح چاپ را فراهم می کند. مقوا ماده ای تجدید پذیر است که از چوب ساخته شده است.

پلی اتیلن استفاده شده در مواد بسته بندی از رطوبت خارج محافظت می کند. و مقوا را قادر می سازد تا به ورق آلومینیوم بچسبد. فویل در برابر اکسیژن و نور محافظت می کند. تا ارزش غذایی و طعم دهنده های مواد غذایی موجود در بسته بندی را در دمای محیط حفظ کند.

گستره امکانات تترا پک سخت تلاش کرده است تا ظاهر و احساس محصولات خود را غنی کند. یکی از نوآوری های اخیر آن، بسته بندی DreamCap می باشد. این درپوش از نظر ارگونومیک برای مصرف در حین کار طراحی شده است.

تترا پک همچنین یک بسته معکوس چرخان، معاصر با ویژگی های در حال حرکت، ساخته است با بیش از 80 درصد مواد گیاهی از اواخر سال به بازار عرضه کرد.

بسته کارتن قابل حمل و بازسازی سبک و سازگار با محیط زیست شرکت Tetra Recart گزینه جایگزین آماده آینده کنسروهاست. و برای میوه های کنسرو شده، سس ها، پوره ها، سوپ ها و سایر محصولات قفسه دار حاوی ذرات معلق در هر اندازه ایده آل است. از اندازه های کوچکتر از 200 میلی لیتر، 340 میلی لیتر، 390 میلی لیتر و 440 میلی لیتر.

Tetra Pak دارای مجموعه ای از بسته های 500 میلی لیتری و 1 لیتری در سطح جهان است.

Riccardo Castagnetti، مدیر بازاریابی Tetra Pak به تازگی از سبد محصولات این شرکت شامل قالب های مختلف بسته بندی رونمایی کرده است. شگفت آور است که بدانید Tetra Pak در حال کار بر روی بیش از 7000 ترکیب ممکن است. برخی از آنها در قفسه های فروشگاه در سراسر جهان هستند.

 

تغییرات فناوری بسته بندی

تغییرات فناوری بسته بندی

 

فناوری های افزایش کارایی

تترا پک دائماً خود را برای بهبود یا توسعه نوآوری های جدید که نیازهای مشتریانش را برآورده می کند و به چالش می کشد. این شرکت مجموعه ای از خدمات جدید را با تمرکز بر بهبود توانایی پیش بینی خطاهای دستگاه، تسریع در زمان پاسخگویی و دسترسی سریعتر به مشتری به تخصص جهانی Tetra Pak، برای مشتریان خود راه اندازی کرده است.

با پشتیبانی مایکروسافت، این راه حل های موفقیت آمیز دیجیتال باعث افزایش کارایی تولیدکنندگان، کاهش هزینه ها، اطمینان از ایمنی مواد غذایی و در نهایت پیشرفت کار آنها خواهد شد.

فنآوری های دیجیتال انقلابی در هر صنعتی ایجاد می کنند و ایجاد جدیدترین نوآوری ها برای مشتریان بسیار جالب است. خدمات دیجیتالی ارائه شده به مشتریان پیشنهاد می دهد هزینه های کمتر، بهره وری بیشتر و آرامش خاطر داشته باشند.

این فقط آغاز کاری است که نوید می دهد سفری بسیار هیجان انگیز برای مصرف کنندگان خواهد بود.

 

تغییرات فناوری بسته بندی

تغییرات فناوری بسته بندی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *