بسته بندی محصول

بسته بندی محصول

بسته بندی به فرآیند طراحی بسته بندی مانند ظروف ، بسته بندی و غیره اشاره دارد. این نقش در موفقیت بازاریابی یا عدم موفقیت بسیاری از محصولات به ویژه برای محصولات مصرفی غیر بادوام نقش بسیار مهمی دارد.

این نه تنها از محصول محافظت می کند بلکه به عنوان ابزاری تبلیغاتی نیز عمل می کند. بعضی اوقات ، مشتریان کیفیت محصول را از بسته بندی آن ارزیابی می کنند. بسته بندی نقش مهمی در موفقیت بسیاری از محصولات دارد. از آن به عنوان یک فروشنده خاموش تعریف شده است.

در زیر سه سطح بسته بندی وجود دارد:

  1. بسته بندی اولیه:

بسته بندی اولیه به بسته فوری محصول اشاره دارد. در برخی موارد، این بسته تا زمانی حفظ می شود که مصرف کننده آماده استفاده از محصول باشد. برای مثال بسته پلاستیکی برای جوراب ها در حالی که در برخی موارد دیگر این بسته در طول عمر محصول مانند بطری حاوی مربا یا سس گوجه فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. بسته بندی ثانویه:

بسته بندی ثانویه بسته بندی اضافی برای یک محصول برای حفاظت از آن است. این بسته بندی تا زمانی حفظ می شود که مصرف کننده بخواهد از محصول استفاده کند.

  1. بسته بندی حمل و نقل:

آن به بسته هایی که برای ذخیره سازی، شناسایی یا حمل و نقل ضروری هستند، اشاره می کند. برای مثال، استفاده از جعبه های فولادی، صندوق های چوبی و غیره.

بسته بندی محصول

عملکرد بسته بندی:

موارد زیر وظایف اصلی بسته بندی هستند:

  1. شناسایی محصول: بسته بندی ، شناسایی آسان یک محصول را تضمین می کند.
  2. حمایت از محصول: مهم ترین وظیفه بسته بندی تضمین حفاظت از محصول در برابر فساد، نشت، شکستگی و غیره است. همچنین حفاظت موثر در طول ذخیره سازی و حمل و نقل یک محصول را تضمین می کند.
  3. تسهیل در استفاده از محصول: بسته بندی به مشتریان کمک می کند تا به راحتی محصول را مدیریت و استفاده کنند.
  4. تبلیغات محصول: بسته بندی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم عمل می کند. طرح رنگ جذاب و یا عکسی که در بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد، به جلب توجه مردم و القای آن ها به خرید محصول کمک می کند. بنابراین، آن نقش یک فروشنده ساکت را بازی می کند.

اهمیت بسته بندی:

اهمیت بسته بندی به شرح زیر است:

  1. افزایش استانداردهای بهداشتی: افزایش استانداردهای زندگی در کشور منجر به استفاده بیشتر از کالاهای بسته بندی شده است و همچنین احتمال تقلب در مواد غذایی کاهش می یابد.
  2. رسانه های خدمات خودگردان: در حال حاضر بسته بندی به ویژه در خروجی های خدمات خود، جایگاه ویژه ای دارد.
  3. فرصت های نوآورانه: ایده های مختلف بسته بندی نوآورانه به ویژه در زمینه داروها ، نوشابه ها ، شیر و غیره دامنه بازاریابی این محصولات را افزایش داده است. در حال حاضر ، شیرهای پاستوریزه در بسته هایی قرار می گیرند که حتی برای چند روز قابل نگهداری است.
  4. تمایز محصول: بسته بندی در تمایز محصول کمک می کند. رنگ ، اندازه ، مواد و غیره بسته بندی به مشتری کمک می کند تا کیفیت محصول را ارزیابی کند.

با وجود اهمیت بسیار زیاد بسته بندی نیاز به دستگاه بسته بندی شدیدا احساس می شود که ماشین سازی مسائلی با ساخت ماشین آلات بسته بندی این نیاز مهم را بر طرف نموده است.

جهت اطلاع از نکاتی که برای بهبود بسته بندی محصولات باید استفاده کنیم مقاله های سایت را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *