تحول در بسته بندی مواد غذایی

تحول در بسته بندی مواد غذایی قسمت دوم

فراتر از زیبایی‌شناسی، طرح‌های بسته‌بندی مواد غذایی مقرون‌به‌صرفه از طریق فناوری حفظ  مواد غذایی خود اندازه‌گیری می‌شوند. امروزه خریداران مواد غذایی را که تازه نگه داشته می شوند ترجیح می دهند ، به ویژه که بزرگسالان نسبت به رژیم ، سلامتی و تناسب اندام آگاهی بیشتری دارند.

نظرسنجی در بین تأمین کنندگان بسته بندی مواد غذایی طرح های برتر بسته بندی مواد غذایی قرن گذشته را نشان می دهد.

  • بسته بندی مایکروویو

اختراع اجاق مایکروویو در سال 1967 راه را برای یکی از مناسب ترین مواد غذایی امروزی فراهم کرد که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. طیف وسیعی از بسته های قابل مایکروویو شامل کارتن ، کیسه ، کیسه ، سینی و ظروف پلاستیکی برای انواع غذاهای آماده از جمله پاپ کورن و کیک است.

  1. کیف و کیسه

کیسه ها وکیف مواد بسته‌بندی مواد غذایی بسیار  کارآمد و بسیارکارآمد هستندکه جایگزین

بسیاری از موارد قوطی کنسرو شده هستند. سبک‌تر و آسان‌ تر برای باز کردن، آن‌ها عملاً برای تمام محصولات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تترا پاک

پیشگام در بسته آسپتیک ، تترا پاک با استریل کردن محصولات غذایی قبل از پر کردن UHT (درجه حرارت فوق العاده بالا) کار می کند و به این ترتیب عمر مفید آن به بیش از شش ماه افزایش می یابد. نوآوری‌های اخیر در رنگ‌ها، شکل‌ها و کلاه‌های resalable این موضوع  را برای مصرف کنندگان جذاب‌تر می‌سازد.

  • بسته بندی جو اصلاح شده (MAP)

بسته بندی MAP یا Atmosphere Atmosphere اصلاح شده توسط بسیاری از آنها در نظر گرفته می شود که با جایگزین کردن هوای جوی داخل یک بسته با مخلوط گاز محافظ ، قدم بزرگی در گسترش عمر مفید محصولات غذایی تازه است.

5- قوطی سودا

استفاده از قوطی‌های آلومینیومی در اواسط قرن گذشته یک نوآوری جدید به ارمغان آورد: قوطی‌های رنگ کننده حلقه، که درنهایت تبدیل به زبانه‌های ثابت شدند. آنها نه تنها مناسب ، بلکه قابل بازیافت کامل هستند ، بنابراین سازگار با محیط زیست هستند.

  1. بطری های پلاستیکی / PET

بدون آب‌معدنی کجا خواهیم بود؟ اگرچه به نظر ساده می رسد ، این ماده بسته بندی مواد غذایی که برای آب میوه و نوشیدنی های انرژی زا نیز استفاده می شود ، طی سالها با استفاده از پلی اتیلن ترفتالات (PET) تکامل یافته است. این امر باعث می شود بطری ها سبک تر ، قالب گیری آسان تر و نسبت به طراحی قبلی از ضخامت بیشتری برخوردار شوند.

  1. بطری های ضد کودک

والدین از توسعه این بطری‌ها بسیار سود می‌برند، که تا این زمان به واکسینه کردن کودکان ادامه می‌دهند.این امر نگهداری از مواد غذایی را که برای کودکان مضر است، برای والدین آسان تر می کند. با این حال، مشخص شده است که کودکان نو پا بسیار کنجکاو همیشه راهی برای باز کردن این درپوش های بطری پیدا می کنند.

  1. بسته های غذایی منجمد

بین خرید غذاهای تازه و آن‌هایی که در قوطی کنسرو هستند، گزینه دیگری دارید -غذای یخ زده. به عنوان اولین طرح بسته بندی مواد غذایی در مقیاس بزرگ ، بسته های مواد غذایی منجمد نه تنها عمر مفید را افزایش می دهند ، بلکه راه حل هایی را برای مشکلات ذخیره سازی ارائه می دهند.

زمانی که فکر می‌کنید که بیلیون‌ها محصول هر روز در مقوا و یا پلاستیک بسته‌بندی می‌شوند، پس وقتی تغییر مثبت در این صنایع رخ می‌دهد، قطعاً یک معامله بزرگ خواهد بود.

جهت بسته بندی هر نوع محصولی دستگاه بسته بندی متناسب با آن احتیاج است تا بتواند نیاز آن صنعت را برطرف سازد ماشین سازی مسائلی دستگاه های بسته بندی افقی که مرتبط با صنایع غذایی همچون کیک و کلوچه ، نان ، شیرینی و شکلات و … می باشد را طراحی و تولید می نماید.

 

 تحول در بسته بندی مواد غذایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *