تاثیر علائم و هشدار ها بر روی بسته بندی

تاثیر علائم و هشدار ها بر روی بسته بندی

بسته بندی علاوه بر عملکرد اصلی آن در محافظت از محصول همچنین به عنوان یک وسیله ارتباطی بین تولید کنندگان و خریداران عمل می کند. از جمله سایر اطلاعات ، می تواند دستورالعمل هایی را برای چگونگی استفاده از محصول و هشدارها به خریدار نشان داد.

استفاده از ماشین بسته بندی برای جذابیت بیشتر در بسته بندی ها

اطلاعات ایمنی را می توان در شکل یک تصویر یا متن یا گونه های مختلف دیگر نشان داد  چندین دلیل معتبر برای استفاده از تصاویر در بسته بندی محصول وجود دارد، از قبیل:  پیکتوگرام ها می توانند درک هشدار را تسهیل نماید. این برای کاربرانی که نمی توانند زبان موجود در بسته بندی را بخوانند یا ممکن است درک نکنند امر بسیار مهمی است.

ثانیا ، پیکتوگرام ها فرم های بصری فشرده ای هستند که آنها می توانند مقدار اطلاعات زیادی را به عنوان متن  انتقال دهند در حالی که فضای نمایش کمتری را اشغال می کند. بنابراین ، در مورد سطح بسته بندی که فضای محدودی را دارا میباشد ، استفاده از این نوع اطلاعات ایمنی در نظر گرفته می شوند زیرا از متن کارآمدتر هستند.

​نمونه ای از علائم هشدار و پیکتوگرام بر روی محصول بسته بندی

دلیل دیگر استفاده مکرر آنها در بسته بندی خوانایی بودنشان می باشد به دلیل سادگی بسیار زیاد.

پیکتوگرام ها را می توان سریعتر از اطلاعات متنی دیگر درک کرد ، مخصوصاً با یک نگاه قبل از استفاده از محصول هنگام مشاهده ی بسته بندی محصول مورد نظر. این پیام های ایمنی امکان محافظت غیر مستقیم از کاربران را دارند و میتواند خریدار را از عواقب منفی که ، در برخی موارد حتی ممکن است  تهدید کننده ی زندگیشان باشد را مصون نگه دارد . اگر کاربران هشدارهای مربوط به محصول را به صورت تصادفی  مشاهده کرده باشند، ممکن است بتوانند از بسیاری از این حوادث جلوگیری کنند. به همین دلیل است که برچسب های هشدار دهنده باید واضح و خوانا باشند

اطلاعات چاپ شده اگر به اندازه ی قابل قبول واضح نباشند که مخاطب بتواند به راحتی آن ها را پردازش کند ، بسته بندی نقش ارتباطی خود را ایفا نمی کند ، بنابر این برای محافظت از کاربران از طریق طراحی گرافیکی خود شکست می خورد. در این شیوه، توجه ی ویژه ای باید به برجسته شدن هشدارها داده شود ، عمدتا به دلیل نقش حیاتی آن در روند برقراری ارتباط پیام های ایمنی با خریدار.

مطابق با این روش ، اثربخشی هشدارها بر اساس سه مرحله است که به هم مربوط هستند

این مراحل عبارتند از: توجه کردن (تشخیص هشدار) ، درک (تفسیر معنای هشدار) ، و رعایت (رفتار مطابق با هشدار).

اثر بخشی یک مرحله در مرحله بعدی  تأثیر می گذارد. بنابراین ، قابل توجه است که اولین شرط پیش نیاز شرطی است که باید اثر یک نمودار تصویری را برآورده کند.

وقتی صحبت ازعوامل تأثیرگذاربرای قابل توجه بودن هشدارها می شود ، مطالعات قبلی نشان می دهد که بستگی به اندازه و ضخامت برخی از آنها دارد و ویژگی های طراحی است که باعث میشود اطلاعات را برجسته تر کند.

در پایان میتوان نتیجه گرفت که برای بسته بندی یک محصول علاوه بر توجه کردن به ظاهر و زیبایی بسته بندی باید به علائم ، نوشته ها و هشدار های روی بسته بندی توجه بسیاری را داشت ، پس هشدار های برجسته نه تنها از جذابیت محصول و بسته بندی نمی کاهند بلکه باعث توجه و تاثیر گذاری بیشتر خریدار میگردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *