دستگاه های بسته بندی اتوماتیک جایگزین بسته بندی سنتی

دستگاه های بسته بندی اتوماتیک جایگزین بسته بندی سنتی

قبل از ظهور دستگاه های بسته بندی ، تمام عملیات بسته بندی کاملا متکی به نیروی انسانی بوده که نه تنها این فرآیند بسیار زمان بر بوده است بلکه اصول استاندارد، دقت و زیبایی بسته بندی نیز اغلب نامطلوب و کیفیت لازم را نداشتند همچنین هزینه های بسیار زیادی را نیز متحمل می شدند.

امروزه با طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی به ویژه دستگاه های بسته بندی اتوماتیک فقط باعث کمک به چند نفر یا حتی یک نفر نشد، بلکه می توان کل یک کارگاه بسته بندی را به آسانی مدیریت کرد، با ظهور این ماشین آلات تحول عظیمی در صنعت کشور ایجاد شده است.

بسته بندی در ایران

شروع دیر و توسعه سریع از ویژگی های چشمگیر صنعت ماشین آلات بسته بندی در ایران می باشد. بسیاری از این دستگاه های بسته بندی نیاز داخلی را بر طرف نموده است و برخی دیگر نیز به سایر کشورها صادر می شوند. البته با وجود اهمیت بالای صنعت بسته بندی در ایران از هیچ اداره یا بخش خاصی در دولت برخوردار نیست که به حقوق آن رسیدگی شود. در کل صنعت بسته بندی در ایران پراکنده است و در جلسات تخصیص بودجه سهمی به این منظور در نظر گرفته نمی شود.

جایگزین شدن دستگاه های بسته بندی با عملکرد هوشمند و اتوماتیک روشی موثر برای شرکت های ماشین سازی برای دستیابی به توسعه پایدار و اصلاحات فناوری است. شرکت های داخلی برای تبدیل شدن به غول های صنعت ماشین آلات بسته بندی، باید از طریق نوآوری مستقل و هضم عمیق، شرکت ها را توسعه دهند و رقابت خود را تقویت کنند.

برای تبدیل شدن به یک کشور قدرتمند در تولید ماشین آلات بسته بندی، ما باید صنعت ماشین آلات بسته بندی را برای تبدیل شدن به تولیدات پیشرفته ارتقا دهیم که این اتفاق با قدرت در کنترل اتوماسیون، عملکرد هوشمند و سایر جنبه ها امکان پذیر می شود.

برای بهبود بهره وری طبیعی، باید میزان ضایعات و میزان خرابی توسط دستگاه های بسته بندی کاهش یابد.

در حال حاضر، عمدتا از فناوری بسته بندی با خواص مکانیکی، الکترونیکی و شیمیایی استفاده می شود. بازار بسته بندی هوشمند همچنان در حال گسترش است. در واقع بسته بندی هوشمند اقدامی قدرتمند برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی است که باید به سرعت توسعه یابد.

اصلی ترین فناوری های جدید در ماشین آلات غذایی، فناوری نانو، فناوری هوشمند، فناوری جداسازی غشایی، فناوری عقیم سازی سرد، فناوری اکستروژن و انبساط هستند.

صنایع غذایی در طول سالیان متمادی توانسته است به تقاضا برای مواد غذایی مناسب و متنوع پاسخ گوید و صنعت بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی نقش به سزایی در هموار کردن این راه داشته است.

برای بسته بندی هر محصول استاندارد های خاصی وجود دارد و توسط برچسب های استاندارد روی بسته می توان پی به درون بسته برد و با شرایط نگهداری آن نیز آشنا شد. ISO سازمان جهانی استاندارد، سازمانی است که استاندارد های بسته بندی و مشخصه های فنی را به صورت بین المللی تدوین کرده است.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *