روند بسته بندی مواد غذایی

روند بسته بندی مواد غذایی

 

  • تعداد زیادی از اتحادیه های صنعتی اتفاق نظر دارند که استفاده از شاخص های هوشمند افزایش خواهد یافت. تعدادی از شاخص های مختلف با مزایای مختلف برای تولید کنندگان مواد غذایی، مصرف کنندگان و خرده فروشان وجود دارد.

دستگاه بسته بندی شکلات را از اینجا مشاهده نمایید.

  • دستگاه های ثبت دما برای نظارت بر محصولات حمل شده در یک زنجیره سرما و کمک به تایید اعتبار زنجیره سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه گیری درجه حرارت دیجیتال اندازه گیری شده و سابقه دمایی حمل مواد غذایی را ثبت می کند. آنها گاهی در نمایشگر و یا خروجی دیگری (چراغ و…) به نمایش گذاشته می شوند. داده ها از یک محموله را می توان دانلود کرد (کابل ، RFID و…). این موارد به شناسایی این مساله کمک می کنند که آیا سو استفاده از محصولات وجود داشته است و می تواند به تعیین عمر باقی مانده کمک کند. آنها همچنین می توانند به تعیین زمان حد افراط در طول ارسال کالا کمک کنند تا بتوان اقدامات اصلاحی را انجام داد.
  • شاخص های دمایی زمانی ، زمان و دمای تجربه شده توسط شاخص و غذاهای مجاور را ادغام می کنند. برخی از واکنش های شیمیایی که منجر به تغییر رنگ می شوند در حالی که دیگران از مایع رنگ از طریق یک رسانه فیلتر استفاده می کنند. تا حدی که این تغییرات فیزیکی در شاخص با نرخ تخریب مواد غذایی مطابقت دارند، شاخص می تواند به نشان دادن کاهش احتمالی غذا کمک کند.
  • شناسایی فرکانس رادیویی برای بسته های غذا برای کنترل زنجیره تامین اعمال شده است و یک مزیت مهم در این امر نشان داده شده است که تولید کنندگان مواد غذایی و خرده فروشان قابلیت دید کاملی از زنجیره تامین خود را ایجاد می کنند.
  • بسته بندی پلاستیک به دلیل تعاملات ممکن با مواد غذایی ، معمولا غیرقابل تجزیه است. همچنین پلیمرهای تجزیه پذیر زیست تخریب اغلب به شرایط مناسب کمپوست نیاز دارند تا به درستی تجزیه شوند. شرایط دفن زباله های عادی شرایط زیست تخریب را ارتقا نمی دهند. پلاستیک های زیست تخریب پذیر شامل لایه های زیست تخریب پذیر و پوشش های سنتز شده از مواد آلی و پلیمرهای میکروبی می شوند.بعضی از مواد بسته بندی خوراکی هستند. برای مثال، داروها گاهی در محفظه های ساخته شده از ژلاتین ، نشاسته ، سیب زمینی یا مواد دیگر وجود دارند. بیوپلاستی های جدید، فیلم ها و محصولات در حال توسعه هستند.
  • بارکدها برای چندین دهه در بسته بندی بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار گرفته اند. بارکدهای دو بعدی که در autocoding بکار می روند به طور فزاینده ای برای بسته بندی غذا اعمال می شوند تا اطمینان حاصل شود که محصولات به درستی بسته بندی شده اند و به روز کدگذاری شده اند.
  • توانایی بسته برای خالی کردن کامل یا صرف نظر کردن یک غذای چسبناک تا حدی به انرژی سطح دیواره داخلی ظرف وابسته است. استفاده از سطوح فوق آبگریز بسیار مفید است، اما با استفاده از سطوح آغشته به نفت ، می تواند بیشتر بهبود یابد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *