لواشک ورقه ای و اهمیت بسته بندی آن

لواشک ورقه ای و اهمیت بسته بندی آن

لواشک به عصاره یا شیره غلیظ شده یک یا مخلوط چند میوه گفته می شود که مزه ترش و شور دارد و تا اندازه معینی خشک می شود و عمدتا ورقه ای و گاهی به شکل های دیگری همچون لواشک های پذیرایی و لقمه ای نیز تولید و بسته بندی می شوند. لواشک ها به عنوان یک میان وعده مناسب با کالری کم دارای ویتامین های A ، B و C و مواد معدنی به خصوص کلسیم و پتاسیم می باشند. از دیگر مزایای مصرف این خوراکی می توان به تنظیم اسید معده، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش فشارخون، کاهش دمای بدن در تابستان و کمک به هضم غذا اشاره کرد.

چنانچه تولید لواشک به صورت اصولی و استاندارد انجام شود برای طولانی مدت قابل نگهداری است و به مرور زمان تغییرات ناچیزی در کیفیت آن به وجود می آید. در صورت نگهداری در شرایط نامناسب و بسته بندی نامطلوب باعث جذب رطوبت و آلودگی در لواشک می شود.

بهداشتی بودن لواشک یک موضوع بسیار پر اهمیت می باشد و باید در شرایط مناسب و بهداشتی تولید و بسته بندی شوند. که ابتدا دو طرف لواشک توسط پلاستیک (نایلکس) جهت جلوگیری از تماس با محیط و دست در هنگام مصرف پوشیده شده و سپس درون پلاستیک های مخصوص بسته بندی می شود. که باید لواشک کاملا آکبند شود و امکان نفوذ هوا و رطوبت به درون بسته وجود نداشته باشد. همچنین نگهداری در دمای پایین و سرما می تواند باعث افزایش ماندگاری لواشک شود و بالعکس با افزایش دما تاثیر منفی بر کیفیت لواشک می گذارد.

 برای مشخصات بیشتر دستگاه دسته بندی لواشک مجلسی کلیک کنید.

به طور کلی بسته بندی انواع لواشک ورقه ای، پذیرایی، لقمه ای و … باید به گونه ای باشد تا محصول را در برابر عوامل بیرونی همچون رطوبت، آلودگی ها، آفت ها، عوامل فساد و … حفظ نماید. همچنین موادی که برای بسته بندی محصول استفاده می شوند باید سالم، نو، خشک، بدون بوی ناخوشایند و عاری از هرگونه آلودگی باشند. همچنین برای آگاهی خریدار از محصول و مشخصات آن لازم است روی بسته بندی محصول موارد زیر به طور واضح درج شوند:

نام و نوع کالا، نام و نشانی سازنده، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، عبارت ساخت ایران، وزن خالص به گرم و کیلوگرم، تاریخ تولید و انقضاء، شماره سری ساخت و مواد به کار رفته به ترتیب مقدار.

به طور کلی فروش لواشک از پر رونق ترین فعالیت های تجاری در داخل و خارج از کشور می باشد که در واقع دلیل گسترده بودن بسته بندی لواشک و اهمیت بسته بندی مناسب و با کیفیت نیز به خاطر همین سود تجاری آن و جذب مشتری در بازار های داخلی و خارجی می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *