بسته بندی سبز

بسته بندی سبز، بسته بندی پایدار نیز نامیده می شود که از مواد و تکنیک های تولید برای کاهش مصرف انرژی و اثرات مضر بسته بندی بر محیط استفاده می شود. محلول های بسته بندی سبز اغلب شامل مواد تجزیه پذیر و قابل بازیافت هستند که به موادی مانند پلاستیک و پلی استایرن اولویت دارند و فرآیند های تولید سبز گام هایی را برای کاهش توان تولیدی آنها و کاهش فرآیند تولید انتشار گاز های گلخانه ای بر می دارد.

به همین دلایل، بسیاری از مصرف کنندگان از سرمایه گذاری جدی در بسته بندی های سازگار با محیط زیست خبر می دهند. طبق یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، دریافت شده است که برای 42٪ از مصرف کنندگان بسته بندی ساخته شده از مواد بازیافتی درعادت های خرید روزمره بسیار مهم است. و 57٪ از مصرف کنندگان اظهار داشتند که مایلند هزینه بیشتری را برای بسته بندی های سازگار با محیط زیست بپردازند.

خوشبختانه، گام های ساده ای وجود دارد كه شركت ها می توانند در جهت كمك به محیط زیست انجام دهند: سرمایه گذاری در بسته بندی های سبز، بسته بندی سبز با قیمت مناسب و اجرای آن آسان است و مزایای مختلفی را هم برای مصرف کنندگان و هم برای کره زمین فراهم می کند.

در ادامه چند نمونه راه حل های بسته بندی سبز را برای شما آورده ایم :

بسته بندی هایی که شامل منابع تجدید پذیراست : به عنوان مثال سلولز که از تفاله چوب ناشی می شود، جایگزینی جذاب برای پلیمرهای مشتق شده از نفت مانند PE ،PET و PP است. ماده بیولوژیکی پایه نشاسته نیز یک گزینه جذاب است.

بسته بندی با مواد افزودنی : مواد افزودنی بسته بندی، در درجه اول مواد زیست تخریب پذیر، تجزیه شونده و قابل تجزیه در برابر مواد شیمیایی، به بسته بندی کمک می کند تا سریعتر تجزیه بیولوژیکی کند و از تجمع زباله های بسته بندی کاسته شود.

مواد قابل بازیافت : این مواد شامل مواد آشنا مانند مقوا، پلاستیک و فلزات است.

مواد قابل شستشو : این مواد شامل مواد یا ظروفی هستند مانند کاسه های قابل تولید با الیاف قالب پذیر است که اکنون برخی از رستوران های سریع به مشتریان خود ارائه می دهند.

کاهش بسته بندی : آیا تا به حال یک کیسه کلوچه یا چیپس باز کرده اید؟ قطعا متوجه شده اید که مقدار غذا فقط نیمی از فضای داخل بسته را اشغال می کند؟ بسته بندی سبز تلاش می کند تا اندازه ی بسته بندی را مناسب محصول مورد نظر کاهش دهد. حتی اگر تولیدکنندگان نتوانند نوع مواد به کار رفته در بسته بندی محصول خود را تغییر دهند، می توانند با کاهش مقدار مواد مصرفی در ساخت، گام هایی را برای بهینه سازی بسته بندی بردارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *